IMINT
Imint utökar affären med Xiaomi (Cision)

2019-02-12 13:23
IMINT Image Intelligence AB (publ) har idag tecknat ett tillägg till det licensavtal som upprättades med Xiaomi Communication Co., Ltd i januari 2018. Avtalstillägget ger Xiaomi möjlighet att inkludera flera Vidhance-funktioner, bland annat Live Composer, i framtida smartphones. Avtalstillägget löper på tre år.
Xiaomi, med huvudkontor i Peking, Kina, är världens fjärde största leverantör av smartphones. Avtalstillägget ger, bland annat, Xiaomi möjligheten att inkludera Vidhance-funktionen Live Composer i kommande smartphones. Vidhance Live Composer ger slutanvändaren bättre möjlighet att spela in mer intresseväckande och professionell video, och funktionen har tidigare av Imint marknadsförts under namnet Vidhance Live Auto Zoom. Då avtalet löper tillsvidare och intäkterna huvudsakligen baseras på royalties på antalet levererade enheter från kunden, vilket är utanför Imints kontroll, så kan Imint inte ange ett kvantifierbart ordervärde. På grund av sekretess så kan Imint inte ge fler detaljer kring kundens produktplaner eller prissättning. Andreas Lifvendahl, VD, kommenterar: ”Vårt samarbete med Xiaomi är bara drygt ett år gammalt, och vi har redan lyckats fördjupa vår affärsrelation. Den 16 november 2018 blev vi belönade med utmärkelsen ”New Innovation, New Journey” vid Xiaomi’s konferens för strategiska leverantörer. Att vi nu kort efter det, får möjligheten att fortsätta växa vår affär och arbeta tillsammans med Xiaomi och integrera produkten Vidhance Live Composer, gör oss mycket stolta.”

Vidhance - I dag