ASTG
ASTG: ASTG och DataPath fördjupar det globala försäljningssamarbetet. (beQuoted)

2019-02-08 16:51
ASTG OCH DATAPATH FÖRDJUPAR DET GLOBALA FÖRSÄLJNINGSSAMARBETET. ASTG har, efter en längre tids förhandlingar, tecknat ett nytt återförsäljaravtal (som ersätter tidigare avtal) med DataPath Inc., en ledande leverantör av lösningar för satellitkommunikation till statliga kunder och kritiska infrastrukturmarknader, avseende samarbete om försäljning och distribution av ASTGs stabiliserade VSAT-antenner. Avtalet innebär att samarbetet mellan DataPath och ASTG fördjupas med tydliga mål för hur försäljningen av ASTGs antenner skall accelereras. Det fördjupade samarbetet innebär bland annat att DataPath och ASTG utvecklar en gemensam marknadsplan där parterna förbinder sig till aktiviteter och investeringar i marknadsföring, beställning av demoutrustning till självkostnadspris, m m., för att klargöra samarbetsformer och målsättning. ASTG har också, under januari 2019, utbildat DataPaths marknadsorganisation beträffande ASTGs produkter för att på bästa sätt utnyttja företagets etablerade globala försäljningsnätverk. - Det nya fördjupade återförsäljaravtalet med DataPath förbättrar avsevärt våra möjligheter att nå framgång på marknaden för stabiliserade VSAT antenner. Vi har nu tydliga mål för samarbetet och formerna för hur marknaden skall bearbetas genom DataPaths globala försäljningsorganisation är klargjorda, säger tf. VD David Svenn. 8 februari 2019 FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA: David Svenn, tf VD Telefon: 070- 331 09 95 e-post: david.svenn@advokaterna.org mailto:david.svenn@advokaterna.org Följande dokument kan hämtas från beQuoted ASTG Pressrelease 2019-02-08.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=25101 Om Advanced Stabilized Technologies Group AB I ASTG ingår det helägda dotterbolaget AIMS AB. ASTG AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserande VSAT antenner för framförallt marina installationer. Bolaget driver dessutom utvecklingsprojekt baserade på C2SATs antennrobot. AIMS AB utvecklar och säljer avancerade tröghetssensorsystem, IMUer som är avsedda för mätning av rörelser i tre dimensioner. Bolagets säte är i Stockholm.

KebNi B - I dag