A1M Pharma
A1M Pharma: A1M Pharma: Investerarträff i samband med företrädesemissionen (beQuoted)

2019-02-08 16:54
A1M PHARMA: INVESTERARTRÄFF I SAMBAND MED FÖRETRÄDESEMISSIONEN I samband med företrädesemissionen med teckningsperiod som löper under perioden 6 februari - 20 februari 2019 kommer A1M Pharmas nyligen tillträdda VD Tobias Agervald att presentera motivet till företrädesemissionen samt bolagets framtidsplaner. Se nedan för mer information. EJ FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, TILL NYHETSDISTRIBUTÖRER I USA ELLER FÖR SPRIDNING I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, JAPAN, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA, HONG KONG, KANADA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OTILLÅTEN ENLIGT TILLÄMPLIG LAG. BioStock Live - Stockholm Datum: 14 februari 2019 Tid: kl. 10:00 -13:00, A1M Pharma presenterar kl. 10:25 - 10:45 Plats: Nyhetsbyrån Direkt, Kungsgatan 33, Stockholm, Sweden Anmälan: www.biostock.se http://www.biostock.se Tidplan avseende företrädesemissionen | 24 januari 2019 |Extra bolagsstämma för godkännande av styrelsens beslut om företrädesemissionen | | 29 januari 2019 |Sista dag för handel i A1M Pharma-aktien inklusive rätt att delta i företrädesemissionen | | 30 januari 2019 |Första dag för handel i A1M Pharma-aktien exklusive rätt att delta i företrädesemissionen | | 31 januari 2019 |Avstämningsdag för rätt till deltagande med företrädesrätt i företrädesemissionen | | Omkring 1 februari 2019 |Prospekt offentliggörs | | 6 - 20 februari 2019 |Teckningsperiod | | 6 - 18 februari 2019 |Handel med uniträtter på Nasdaq First North | | 6 februari 2019 (tillsvidare) |Handel med BTU till dess att Bolagsverket registrerat företrädesemissionen | | Omkring 26 februari 2019 |Offentliggörande av slutligt utfall i företrädesemissionen | Rådgivare Finansiell rådgivare till A1M Pharma i samband med Företrädesemissionen är Arctic Securities AS, filial Sverige. Strategisk rådgivare är Asperia AB. Legal rådgivare till A1M Pharma är Bird & Bird. 2019-02-08 För ytterligare information, vänligen kontakta: Tobias Agervald, vd Telefon: 046-286 50 30 E-post: tla@a1m.se mailto:tla@a1m.se Följande dokument kan hämtas från beQuoted A1M Pharma Pressrelease 2019-02-08.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=25102 Om A1M Pharma A1M Pharmas läkemedelskandidat ROSgardTM - baserad på det kroppsegna proteinet Alfa-1-Mikroglobulin - har i flera prekliniska studier dokumenterats motverka akuta njurskador genom att skydda mot oxidativ stress och reparera skadad vävnad. A1M Pharma är noterat på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, tel. 08-463 83 00, certifiedadvisor@penser.se mailto:certifiedadvisor@penser.se Viktig information Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, uniträtter eller andra värdepapper i A1M Pharma. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i A1M Pharma kommer endast att ske genom det prospekt som Bolaget beräknar kunna offentliggöra omkring den 1 februari 2019. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Japan, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika, Hong Kong, Kanada eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning. Inga uniträtter, betalda tecknade units eller aktier har registrerats, eller kommer att registreras, enligt United States Securities Act från 1933, enligt dess senaste lydelse, (Securities Act) och inte heller enligt någon motsvarande lag i någon annan delstat i USA och får därför inte erbjudas eller säljas, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom i enlighet med ett tillämpligt undantag från, eller genom transaktion som inte omfattas av, registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA. Framåtriktade uttalanden Detta pressmeddelande innehåller vissa framåtriktade uttalanden som återspeglar Bolagets aktuella syn och förväntningar på framtida händelser samt finansiell och operativ utveckling, inklusive uttalanden avseende Emissionen samt uttalanden rörande vägledning, planering, framtidsutsikter och strategier. Ord som "avses", "bedöms", "förväntas", "planeras", "uppskattas", "kan", och andra uttryck som innebär indikationer eller förutsägelser avseende framtida utveckling eller trender och som inte är grundade på historiska fakta, utgör framåtriktad information. Även om Bolaget anser att dessa uttalanden är baserade på rimliga antaganden och förväntningar kan Bolaget inte garantera att sådana framåtriktade uttalanden kommer att förverkligas. Då dessa framåtriktade uttalanden inbegriper såväl kända som okända risker och osäkerhetsfaktorer, kan verkligt utfall väsentligen skilja sig från vad som uttalas i framåtriktad information. Framåtriktade uttalanden i pressmeddelandet gäller endast vid tidpunkten för pressmeddelandet och kan komma att ändras utan tillkännagivande. Bolaget gör inga utfästelser om att offentliggöra uppdateringar eller revideringar av framåtriktade uttalanden till följd av ny information, framtida händelser eller dylikt utöver vad som krävs enligt tillämpliga lagar eller aktiemarknadsrättslig reglering.

Guard Therapeutics Intl. - I dag