Mangold
Mangold: Mangold lanserar bolagsanalystjänsten Mangold Insight och publicerar första aktieanalysen (beQuoted)

2019-02-01 08:00
MANGOLD LANSERAR BOLAGSANALYSTJÄNSTEN MANGOLD INSIGHT OCH PUBLICERAR FÖRSTA AKTIEANALYSEN Mangold Fondkommission breddar sitt erbjudande inom Investment Banking med en bolagsanalystjänst - Mangold Insight. Den första analysen, av det medicintekniska bolaget Fluicell, publiceras idag. Då noterade tillväxtbolag ofta har svårt att nå ut med sitt budskap till aktieägare, investerare och allmänheten så vill Mangold Insight genom analystjänsten underlätta för aktiemarknaden med ett nytt investerarperspektiv och samtidigt öka allmänhetens investerarintresse. Mangold Insights chef, Jan Glevén, har erfarenhet av analysarbete från tidigare tjänster på analyshus som Redeye, Remium och Birger Jarl. Han har även jobbat som ekonomijournalist på bland andra Affärsvärlden, Dagens Industri och Nyhetsbyrån Direkt. Mangold Insight erbjuder: • Kvalificerade uppdragsanalyser med kvartalsvisa uppdateringar till små och medelstora bolag där en sammanfattning av de senaste händelserna, framtidsutsikter, kursdiagram samt prognoser, värdering och nyckeltal ingår. • En initieringsanalys när bevakning av ett bolag inleds, i syfte att ge en god inblick i företagets verksamhet och på så sätt bidra till ökad förståelse för både bolaget och dess aktie. • VD-intervjuer, investerarträffar och branschanalyser. • Möjlighet för bolagen att enkelt nå ut till befintliga och potentiella investerare och till depåkunder. 2019-02-01 För närmare information om tjänsten Mangold Insight kontakta: Jan Glevén jan.gleven@mangold.se mailto:jan.gleven@mangold.se 076 - 669 70 03 För frågor kontakta: Per-Anders Tammerlöv VD, Mangold Fondkommission 08-5030 1559 Följande dokument kan hämtas från beQuoted Mangold Pressrelease 2019-02-01.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=25067 Om Mangold Mangold erbjuder finansiella lösningar till företag och personer med potential, som levereras på ett personligt sätt med hög servicenivå och tillgänglighet. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom två segment; i) Investment Banking och ii) Private Banking. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ Stockholm, Spotlight Stock Market och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsintitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. G&W Kapitalförvaltning AB är Bolagets Certified Adviser (08-50300050, ca@gwkapital.se mailto:ca@gwkapital.se ) och Pareto Securities är likviditetsgarant.

Mangold - I dag