Raybased
Pilotinstallation har påbörjats i Toronto (Cision)

2019-01-25 13:12
Som vi tidigare meddelat i PM den 2 november 2018 har Raybased genom samarbetet med Colliers International Group fått möjligheter att genomföra några pilotinstallationer i Kanada, USA och Europa. En av installationerna är på Colliers internationella huvudkontor i Toronto och där har nu fas 1 påbörjats.
Kontoret består av tre våningar i ett större höghus, där varje våning omfattar ca 600 m2. I den första fasen av projektet installeras utrustning för att mäta energiförbrukningen hos värme- och kylsystemen. Totalt omfattar detta system ett tjugotal värmepumpar och ett stort antal elektriska värmare. Energiförbrukningen kommer att mätas och studeras under en period av 3 – 6 månader. Med mätningarna som underlag kommer Raybased i nästa fas att föreslå åtgärder för hur man kan styra dessa system för att uppnå bättre energieffektivitet och förbättrad komfort i kontoren när det gäller fördelning av värme och kyla. Mer information lämnas av: Jonas Almquist Lennart Olving VD, Raybased AB (publ) Styrelseordförande, Raybased AB (publ) Telefon: +46 702 58 38 88 Telefon: +46 703 19 48 00 jonas.almquist@raybased.com    lennart.olving@raybased.com Om Raybased AB (publ) Raybased är ett svenskt PropTech-bolag med ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t.ex. värme, ventilation och belysning. Det kommunicerar med befintliga fastighetssystem på marknaden och möjliggör enkel integration mot framtida IoT-tjänster. Raybaseds fokus är att förenkla vardagen via digitalisering. www.raybased.com Bolaget är listat på Spotlight www.spotlightstockmarket.com Om Colliers International Group Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) är globala ledare inom kommersiella fastighetstjänster med mer än 13 000 anställda i 69 länder och förvaltar fastigheter för drygt 25 miljarder dollar. Med en företagsam kultur tillhandahåller Colliers anställda ett komplett utbud av tjänster till hyresgäster, ägare och investerare världen över. Tjänsterna är strategisk sälj- och köprådgivning, uthyrning, globala verksamhetslösningar, fastighets- och tillgångsförvaltning, arbetsplatslösningar, hotellförsäljning- och rådgivning, rådgivning- och värderingstjänster, marknadsanpassad research och insiktsfulla konsulttjänster. www.colliers.com