Sensys Gatso Group AB
Sensys Gatso levererar tredje delleveransen fordonsmonterade system till Saudiarabien (Cision)

2019-01-07 14:01
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, publicerade den 22 mars 2018 information angående ett ramavtal gällande fordonsmonterade trafiksäkerhetssystem från en statlig kund i Saudiarabien. Ramavtalet avser leverans av system till ett potentiellt värde på 10 miljoner euro, motsvarande 100 miljoner kronor. Under ramavtalet har kunden lagt en första order på 66 miljoner kronor (pressmeddelande 24 september, 2018).
Sensys Gatso Group är glada att meddela att den tredje delleveransen till ett värde av 14 miljoner kronor relaterade till denna order, nu framgångsrikt genomförts. "Kunden har påbörjat sitt trafiksäkerhetsprogram med fordonsmonterade system och är nöjd med systemets prestanda. Dessa resultat bidrar till våra ansträngningar att bli en viktig och långsiktig strategisk leverantör", säger Joris Lampe, CCO, Sensys Gatso Group. Sensys Gatsos fordonsmonterade trafiksäkerhetssystem i T-serien har stor inverkan på förarens beteende, eftersom de är oförutsägbara i tid och plats. De kan distribueras i stora mängder snabbt utan att behöva installera fasta enheter på vägkanten. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 7 januari, 2019, kl 14.00.

Sensys Gatso Group - I dag