Sensys Gatso Group AB
Sensys Gatso erhåller kontraktsförlängning i Australien till ett värde av 4,5 miljoner kronor (Cision)

2018-12-21 15:51
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso Australien tecknat en kontraktsförlängning till ett värde av 4,5 miljoner kronor för leverans av nya, intelligenta trafiksäkerhetssystem och tjänster till delstaten Victoria.
Kontraktsförlängningen avser leverans och installation av nya övervakningssystem för oregistrerade fordon på utvalda korsningar i delstaten Victoria. Leverans- och installation förväntas vara slutförd före utgången av 2019. Enzo Dri, VD på Sensys Gatso Australia kommenterar: "Installationen av de nya trafikövervakningssystemen för oregistrerade fordon kommer att anslutas till redan installerade trafiksäkerhetssystem vid utvalda korsningar. Detta projekt stöder delstatens mål att se till att fordon som använder vägnätet har uppfyllt alla nödvändiga säkerhets- och juridiska skyldigheter. Vi är glada att stödja delstaten Victoria med våra innovativa lösningar med hög integritet. "  Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 21 december 2018 kl. 15.50.

Sensys Gatso Group - I dag