Sensys Gatso Group AB
Sensys Gatso kan komma att uppleva störningar i leveranser under december 2018 på grund av brand hos en underleverantör (Cision)

2018-12-03 13:31
Sensys Gatso Group (publ) – En brand hos en underleverantör till T-serien kan komma att påverka Sensys Gatsos leveranser i december 2018.
Leverantören Prodrive i Nederländerna råkade ut för en brand som förstörde delar av leverantörens produktionskapacitet och maskiner under helgen. Inga personer blev skadade i olyckan. Sensys Gatso kommer att hjälpa Prodrive att snabbt komma igång med produktionen igen. Parallellt arbetar Sensys Gatso med sitt nätverk av leverantörer för att säkra alternativ för leverans av komponenter och material till T-serien. Sensys Gatso kommer att utvärdera situationen i nära samarbete med Prodrive. Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 3 december 2018, kl 13.30.

Sensys Gatso Group - I dag