Raybased
Raybased får en order från Lantmännen på systemleverans (Cision)

2018-11-30 09:27
Raybased har fått en order från Lantmännen. Affären innebär en systemleverans för en hyresgästanpassning som Lantmännen utför på en av sina fastigheter åt sin hyresgäst, Enköpings Kommun.
Efter anpassning av lokalen kommer styrning av belysning, värme och ventilation att skötas av det Raybased-system som installeras. Dessutom kommer det att rapportera fel som uppstår i fastigheten till det överordnade system, vilket Lantmännen använder för att sköta teknisk drift. ”Vi är stolta över affären med Lantmännen som är ny kund för Raybased. Vi är extra glada över att de möjligheter till anpassningsbara lokaler med optimalt inomhus klimat som Raybased system innebär varit en avgörande faktor för valet av Raybased. Detta visar på den stora marknad som ligger framför oss”, kommenterar Jonas Almquist, VD Raybased. Med Raybaseds system i lokalen säkerställer Lantmännen att hyresgästen får ett bekvämt inomhusklimat med minimal energianvändning. Dessutom får Lantmännen själva en enkel hantering av byggnadstekniken i lokalen. Projektet omfattar 1400 kvm av Lantmännens totala fastighetsinnehav på cirka 1 300 000 kvm. "Lantmännen har valt Raybaseds lösning därför att den ger oss hög flexibilitet, stora möjligheter till energibesparingar och i särklass bäst möjlighet till anpassning av lokalerna efter kundspecifika önskemål", kommenterar Micael Folke, Förvaltare hos Lantmännen Fastigheter. Ordervärdet är över 100 000 SEK. Mer information lämnas av: Jonas Almquist Lennart Olving VD, Raybased AB (publ)  Styrelseordförande, Raybased AB (publ) Telefon: +46 702 58 38 88   Telefon: +46 725 48 66 88 jonas.almquist@raybased.com       lennart.olving@raybased.com Om Raybased AB (publ) Raybased är ett svenskt PropTech-bolag med ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t.ex. värme, ventilation och belysning. Det kommunicerar med befintliga fastighetssystem på marknaden och möjliggör enkel integration mot framtida IoT-tjänster. Raybaseds fokus är att förenkla vardagen via digitalisering. www.raybased.com Bolaget är listat på Spotlight www.spotlightstockmarket.com