Sensys Gatso Group AB
Penser Access: Sensys Gatso Group - Fokus på tjänster börjar betala sig (Cision)

2018-11-23 08:00
Det starka momentum i ordrar och intäkter som byggts upp det senaste året har nu börjat materialiseras i vinster på sista raden. Orderingången i tredje kvartalet ökade med 68% medan omsättningen växte med 35% till SEKm 96. Med ett tvåsiffrigt lyft i bruttomarginal och god kostnadskontroll i kvartalet blev nettoresultatet på SEKm 3,8 bolagets första kvartalsvinst sedan 2016. Med en växande andel återkommande intäkter, som utgör 35% av orderingången hittills i år och ett starkt momentum i operatörsverksamheten och en stabil kostnadsbas räknar vi nu med ett betydande resultatlyft kommande år. Då faller också värderingsmultiplarna till något mindre ansträngda P/E 36x ’19e, 26x ’20e, och EV/EBITDA 14x ’20e. Sammantaget ser vi nu en hög potential i aktien, till en hög risk.
Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/fokus-pa-tjanster-borjar-betala-sig/ Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se

Sensys Gatso Group - I dag