Sensys Gatso Group AB
Valberedning utsedd inför Sensys Gatso Groups årsstämma 2019 (Cision)

2018-10-29 10:00
I enlighet med årsstämmans beslut har styrelsens ordförande sammankallat en valberedning för årsstämman 2019.
Enligt beslut vid årsstämman 2018 ska Sensys Gatso Groups valberedning bestå av fem ledamöter. Ledamöterna ska utgöras av en representant för var och en av de fyra till röstetalet största aktieägarna som önskar delta i valberedningen samt bolagets styrelseordförande. Erhålls inte en valberedning om fem ledamöter (inklusive ordföranden) efter kontakt med de åtta största aktieägarna ska styrelsens ordförande fortsätta att kontakta aktieägare som står på tur till dess att en valberedning om fyra ledamöter (inklusive ordföranden) har uppnåtts. Valberedningens ledamöter har nu utsetts baserat på ägarförhållandena per den 30 september 2018 och därefter kända förändringar. Timo Gatsonides (företrädare för eget och närståendes innehav) är ordförande i valberedningen. De övriga ägarrepresentanterna är Jan Johansson, utsedd av Inger Bergstrand samt Per Wall, företrädare för eget innehav. I valberedningen ingår också Sensys Gatso Groups styrelseordförande Claes Ödman. Valberedningen har till uppgift att bereda och framlägga förslag till årsstämman 2019 avseende bl.a. ordförande vid stämman, styrelse, styrelsens ordförande, styrelseledamöternas arvoden samt revisor och revisorsarvoden. Årsstämman kommer att äga rum torsdagen den 9 maj 2019. Information om valberedningens arbete återfinns på Sensys Gatso Groups hemsida www.sensysgatso.com. Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till t.gatsonides@sensysgatso.com. Jönköping 29 oktober 2018 Sensys Gatso Group AB (publ.) Informationen lämnades för offentliggörande, genom den kontaktperson som angivits, den 29 oktober 2018, kl 10.00.

Sensys Gatso Group - I dag