Sensec
Sensec: Sensec och Perimeter Protection Group ingår samarbete (beQuoted)

2018-10-24 11:00
SENSEC OCH PERIMETER PROTECTION GROUP INGÅR SAMARBETE Sensec fortsätter sin expansion inom affärsområdet perimeterskydd. 2017 förvärvades Milsec in i Sensec gruppen med avsikt att komplettera Sensecs tjänsteportfölj med ytterligare ett affärsområde. Milsec som levererat perimeterskydd i över 30 år var ett perfekt komplement. Nu tar vi ytterligare ett kliv in i perimeterskydd genom att ingå ett samarbete med Perimeter Protection Group som levererar äkta Gunnebostängsel, säkerhetspollare och kraschtestade grindar. Jimmy Emretzon, VD på Perimeter Protection Group AB säger att vi skyddar människor, byggnader och vital infrastruktur mot attackerande fordon. Vi analyserar risker och designar säkerhetslösningar och vi installerar och utför löpande service. Våra kunder finns historiskt inom högriskområden, precis som Sensecs kunder - ambassader, militäranläggningar, flygplatser etc. och de senare åren har vi också utvecklat lösningar till städer, arenor och andra offentliga områden där många människor vistas. Kombinationen av våra bolag gör oss unika när vi skall ge oss på nya och befintliga kunder, säger Michael Pettersson, VD för Sensec. Vi står för en stabil tjänst i form av entrsäkerhet med dess kringliggande produkter och tjänster i kombination med affärsområdet Milsec och nu med ett samarbetsavtal med Perimeter Protection Group skapar detta mycket bra förutsättningar. Vi ser redan nu flera intressanta objekt på både den svenska som den nordiska marknaden. Det är svårt att bedöma hur stor marknaden är då den växer i takt med den oro som samhällsutvecklingen skapar idag. Men vi ser helt klart en ökad efterfrågan inom just denna nisch, säger Dick Carlsson, affärsområdesansvarig perimeterskydd hos Sensec. Arlandastad 2018-10-24 Michael Pettersson VD Sensec Holding AB För ytterligare information kontakta Madeleine Beauchamp, Sensec Holding AB (Publ), +46705401301 eller besök bolagets hemsida; www.sensec.se http://www.sensec.se Följande dokument kan hämtas från beQuoted Sensec Pressrelease 2018-10-24.pdf-http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=24367 Sensec Holding AB (publ) är ett publikt aktiebolag med över 5 000 aktieägare. Bolaget bildades år 2006 i samband med förvärvet av det helägda dotterbolaget Sensec AB, verksamt sedan 1982. Under 2017 förvärvades Mil Sec AB och tillsammans är Sensec Group helhetsleverantör av kompletta lösningar för utförande av säkerhetskontroll innefattandes rådgivning, planering, leverans av teknisk utrustning, service och utbildning. Sensec är experter på säkerhet i känsliga miljöer och försäljer, marknadsför, utbildar och utför teknisk service av säkerhetsprodukter såsom röntgenutrustning, metalldetektorer, narkotika- och sprängämnesdetektorer, strålningsdetektorer, elektronisk övervakning, perimeterskydd i form av skydd mot beskjutning och tryckvåg, påkörningsskydd, förstärkning av fönster, dörrar och väggar. Denna information är sådan information som Sensec Holding AB (Publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2018 kl. 11.00 CET.