IVISYS AB
CTO Moatasem Chehaiber lämnar över sitt uppdrag till VD Mikael Sjöholm (Cision)

2018-10-17 16:22
Pressmeddelande IVISYS AB 556998-4981 2018-10-17 CTO Moatasem Chehaiber har beslutat att lämna bolaget. Anledningen är att han vill ägna sig åt nya utvecklingsprojekt. Moatasem Chehaiber kommer sitta kvar i bolagets styrelse. ”Moatasem har varit en oerhört viktig del i skapandet och utvecklandet av IVISYS över de senaste 5 åren, och jag vill gärna tacka honom för hans stora bidrag. Jag förstår givetvis att nu när IVISYS påbörjar en tid med underhåll och förbättrande på existerande mjukvara, istället för helt nya uppfinningar, blir det mer intressant med nya projekt för Moatasem. Jag önskar Moatasem all lycka till i sina framtida projekt.” uttalar Styrelsens ordförande Jakob Kesje  CERTIFIED ADVISER Sedermera Fondkommission är Certified Adviser till IVISYS. För mer information, vänligen kontakta: Jakob Kesje, styrelseordförande, IVISYS AB Telefon: +45 20 22 60 10 E-post: jk@ivisys.com OM IVISYS IVISYS tillhandahåller visuellt baserade kvalitetskontrollslösningar för industrin som kan ersätta både manuell och mekanisk kvalitetskontroll. IVISYS unika patenterade lösningar gör det möjligt att utföra komplicerade kvalitetskontroller samtidigt som det befintliga produktionsflödet inte påverkas. Till skillnad från existerande lösningar, gör IVISYS tillvägagångsätt det möjligt att utföra komplexa ytkontroller, kontrollmätningar på mikronivå och kontrollera flertalet komponenter i en enda direkt process. Lösningarna baseras på IVISYS patenterade bilddatabehandling som skiljer sig fundamentalt från de konventionella processer som används inom visionssystem idag. IVISYS är kapabelt till att utnyttja högupplösta kameror i företagets bildbehandling och samtidigt behandla bildinformation snabbare än bolagets konkurrenter. De lösningar som erbjuds har en genomsnittlig återbetalningstid på cirka sex månader för kunder som för närvarande förlitar sig på mekanisk eller manuell kontroll.
Vinnare av Frost & Sullivan's Årets Entreprenör i Europa 2017