Shortcut Media AB
Avtal med Upphandlingsmyndigheten träder i kraft för Shortcut Media Produktion (Cision)

2018-09-28 09:36
Det nationella ramavtalet av filmproduktion med Upphandlingsmyndigheten är undertecknat och träder därmed nu i kraft för Shortcut Media Produktion.
Om ramavtalet med Upphandlingsmyndigheten (UHM) Ramavtalet med UHM avser filmproduktion samt animation och har Shortcut Media Produktion som högst rankad ramavtalsleverantör av totalt tre leverantörer. Avtalet har ett uppskattat värde per år om ca 700 Tkr, det vill säga ca 3 Mkr vid full förlängning av avtalstiden (maximalt fyra år). Avtalet gäller från avtalets tecknande och 24 månader framåt (till 2020) och med möjlighet tillförlängning med ytterligare två år (till 2022). Pressmeddelande om tilldelningen av avtalet med UHM sändes ut den 5 september. Om Shortcut Media Produktion Shortcut Media Produktion producerar beställningsfilm till företag, myndigheter och byråer. Shortcut är ett av de ledande produktionsbolagen inom filmproduktion till myndigheter i Sverige och har därmed lång erfarenhet inom filmproduktion till offentlig sektor. Shortcut Media Produktion har bl.a. producerat film till Tillväxtverket, Skolverket, Statens Maritima Muséer, Migrationsverket, Diskrimineringsombudsmannen, Statens Fastighetsverk, Valmyndigheten och Arbetsgivarverket. Om Shortcut Media Group Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, mest prisbelönta, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion, Good Motion och Frost VFX. Bolagets aktie är noterad på Spotlight Stock Market. För ytterligare information vänligen kontakta: Anders Brinck VD, Shortcut Media Group anders.brinck@shortcutmedia.se  Tel: 076-949 66 99

Shortcut Media - I dag