Sensys Gatso Group AB
Cedar Rapids, Iowa återinför I-380 trafiksäkerhetsprogram (Cision)

2018-08-22 14:00
I maj i år hävdes tidigare beslut från Iowas högsta domstol från 2017 om att tillåta Iowa Department of Transportation att reglera städernas automatiserade trafiksäkerhetskameror (ATE).
Tillsammans hade de tre städerna överklagat ett domstolsbeslut som innehöll regelverk utfärdade av IDOT. Överklagandet blev framgångsrikt. Städerna kan nu återuppta sina program. Cedar Rapids stad har nu bett Sensys Gatso USA att återuppta trafiksäkerhetsprogrammet från och med den 1 oktober. Sensys Gatso har hållit hårdvaran intakt och kan därför återuppta programmet inom kort. "Trafiksäkerheten är en utmaning i S-kurvan på väg I-380 genom Cedar Rapids, och vi hoppas att omstarten av trafiksäkerhetsprogrammet kommer att göra körningen säkrare då förarna håller de angivna hastighetsgränserna" säger Rich Kosina, CTO för Sensys Gatso USA. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 22 augusti 2018, kl 14.00.

Sensys Gatso Group - I dag