Oboya B
Oboya får en ny stororder i Kina (GlobeNewswire)

2018-07-27 12:10

Oboya Horticulture Industries AB (publ) har genom sitt helägda dotterbolag Oboya Commerce and Trade Co., Ltd fått en stororder från kunden Yuexi Nongyou Organic fertilizer Plant i Kina.

Ordern avser främst försäljning av 180 container av substrater till Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant. Ordervärdet uppgår till 10 MCNY, motsvarande cirka 13 MSEK. Ordern kommer att levereras i början av september till slutet av november.

Förutom den storordern har Oboya Commerce and Trade Co., Ltd fått ytterligare en ny substratorder i Coco Pith från ett annat ledande företag inom tobaksindustrin. Ordervärdet uppgick till cirka 4 MSEK. Genom undertecknade av de nya orderna utvecklar Oboya sin försäljning till kinesiska tobaksindustrin, vilket kommer att ha stor betydelse för Oboyas utveckling och tillväxt på den kinesiska marknaden.

Om Yuexi Nongyou Organic fertilizer Plant

Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant är allmänt känt som jordbrukarnas substratfabrik i Kina. Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant är en av de största tobaks-, grönsaksskötsel- och substrat leverantörerna och har bedrivit verksamma i mer än 30 år.

Erik Penser Bank är Oboyas Certified Adviser på Nasdaq First North.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Wu, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)

Tel: + 86 159 6983 5999

E-post: robert.wu@oboya.cc

Hemsida: www.oboya.se

Denna information är sådan information som Oboya Horticulture Industries AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juli 2018 kl. 12.10.

Om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Vietnam, Polen, Danmark och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.

Source: Oboya Horticulture Industries AB via Globenewswire