Raybased
Sista dag för handel med Raybased BTA 2 (Cision)

2018-07-25 08:00
Raybased AB (publ) har under maj 2018 genomfört en företrädesemission, varvid 5 467 548 aktier emitterats, vilket tillfört bolaget 13 395 492,60 SEK före emissionskostnader om beräknat 2,5 MSEK. Registrering av de nya aktierna har skett hos Bolagsverket, varvid det totala antalet aktier i Raybased ökat från 7 970 289 till 13 437 837 aktier och aktiekapitalet ökat från 1 195 543,35 till  2 015 675,55 SEK. Den 27 juli 2018 är sista dag för handel med BTA 2 (Betald Tecknad Aktie 2) och stoppdag hos Euroclear för Raybased BTA 2 infaller den 31 juli 2018. Leverans av nya aktier till VP-konton och depåer kommer att ske den 2 augusti 2018. För mer information, vänligen kontakta: Lennart Olving                      CEO, Raybased AB                               Tel: +46 725-486 688          E-post: lennart.olving@raybased.com              Om Raybased AB Raybased AB (publ) är ett svenskt PropTech-bolag med ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t.ex. värme, ventilation och belysning. Det kommunicerar med befintliga fastighetssystem på marknaden och möjliggör enkel integration mot framtida IoT-tjänster. Raybaseds fokus är att förenkla vardagen via digitalisering. www.raybased.com