Sensys Gatso Group AB
Sensys Gatso vinner operatörskontrakt i Upper Marlboro, Maryland, värde ca 9 miljoner (Cision)

2018-05-28 09:30
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, kommer via sitt dotterbolag Sensys Gatso USA, leverera ett hastighets- och rödljusövervakningsprogram till Upper Marlboro, Maryland, USA.
Staden Upper Marlboro, som inte tidigare har haft trafiksäkerhetsövervakning, har valt Sensys Gatso USA till leverantör av operatörstjänster för ett program bestående av två fasta hastighetssystem vid skolzoner och två rödljusövervakningssystem. Sensys Gatso kommer att hantera installation, underhåll, personalutbildning och processen för bearbetning av överträdelser, vilket även inkluderar utskick av böter, samt att säkerställa betalning av böter under det fyraåriga kontraktet. Programmet beräknas starta i början av juli i år. "När vi har möjlighet att arbeta med en stad som inte tidigare har haft trafiksäkerhetsövervakning så kan vi skräddarsy programmet för att lösa deras mest akuta problem, vilket i detta fall är säkerheten utanför skolor", säger Rich Kosina, Chief Technology Officer, Sensys Gatso USA. Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 28 maj 2018, kl 09.30.

Sensys Gatso Group - I dag