Ortoma
Kommuniké från årsstämma i Ortoma AB (publ) (Cision)

2018-05-28 16:30
Ortoma AB har idag måndagen den 28 maj 2018 hållit årsstämma. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades vid årsstämman.
Fastställande av resultat- och balansräkning och ansvarsfrihet Vid årsstämman fastställdes resultat- och balansräkningen för 2017. Årsstämman beviljade envar av styrelse­ledamöterna och verkställande direktöreren ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2017. Beslut om disposition Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att balansera till årsstämmans förfogande stående medel i ny räkning. Val av styrelseledamöter, suppleanter, styrelsens ordförande och revisor Enligt årsstämmans beslut ska styrelsen bestå av fem styrelseledamöter och en suppleant. Årsstämman beslutade om omval, i enlighet med valberedningens förslag, av samtliga styrelseledamöter; Elisabeth Liljensten, Gunnar Németh, Matts Andersson, Roy Forslund och Tommy Hansson, av styrelsesuppleanten; Daniel Andersson, och av styrelsens ordförande; Gunnar Németh. Årsstämman beslutade vidare att omvälja det registrerade revisionsbolaget KPMG AB till bolagets revisor och det noterades att den auktoriserade revisorn Mikael Ekberg alltjämt ska vara huvudansvarig revisor. Fastställande av arvode till styrelsens ledamöter och revisor Årsstämman beslutade att arvode oförändrat ska utgå till styrelsens ordförande med ett prisbasbelopp och med ett halvt prisbasbelopp till var och en av styrelsens övriga ledamöter och suppleant (som inte är anställd av bolaget). Vidare beslutades det att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer. Beslut om riktlinjer för valberedningen Det beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att anta de riktlinjer för att utse valberedning och för valberedningens uppdrag som lades fram, vilka överensstämmer med de riktlinjer som varit gällande inför årsstämman 2018. Besluten i sin helhet De antagna besluten och riktlinjerna i sin helhet finns tillgängliga på www.ortoma.com.

Ortoma B - I dag