Spintso
Spintso: Beslut av årsstämma (beQuoted)

2018-05-17 08:30
BESLUT AV ÅRSSTÄMMA I anslutning till årsstämman I anslutning till dagens årsstämma i Spintso International AB (publ) presenterade och demonstrerade bolaget sina produkter. Styrelseordförande Frank Teneberg redogjorde för viktiga händelser under och efter räkenskapsåret. Vinstdisposition fastställd och ansvarsfrihet beviljad Vid dagens årsstämma i Spintso International AB (publ) fastställdes resultat- och balansräkningar för 2017-01-01-2017-12-31 samt styrelsens förslag till vinstdisposition. Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om att ingen utdelning lämnas. Vidare beviljade årsstämman styrelseledamöterna och den verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2017-01-01-2017-12-31. Arvode Årsstämman beslutade att arvodet ska utgå med 40 000 kr till var och en av ledamöterna i styrelsen (anställda i bolaget har ej rätt till arvode) och 80 000 kr till styrelseordföranden. Årsstämman beslutade att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning. Val av styrelse Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Frank Teneberg, Mark Baljeu, Christer Sjölund, Magnus Eriksson, Andreas Hedbom och Roro Yakoub. Frank Teneberg valdes som styrelseordförande. Val av revisorer Årsstämman beslutade att antalet revisorer ska uppgå till en och till revisor valdes Dalrev Revision & Redovisning AB. Huvudansvarig revisor från Dalrev Revision & Redovisning AB kommer vara Anders Hassis. Val av nomineringskommitt Årsstämman beslutade att nomineringskommittn ska bestå av Mark Baljeu (sammankallande), Roro Yakoub och Jan Nilsson. Valberedningens sammansättning och hur den kan kontaktas ska offentliggöras på bolagets webbplats. Nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Årsstämman beslutade att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Med villkoren att varje per avstämningsdagen den 24 maj 2018 innehavd aktie ges rätt att teckna en ny aktie till kursen 0,60 kr per aktie. Emissionen omfattar högst 5 873 540 aktier till en kurs om 0,60 kronor per aktie och kan inbringa bolaget 3 524 124,00 kronor vid full teckning. Aktiekapitalet kan vid fulltecknad nyemission öka med högst 587 354,00 kronor Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 28 maj 2018 till och med den 13 juni 2018. Betalning med företräde skall ske genom samtidig betalning. Betalning av tecknade aktier utan företräde skall ske enligt utsänd avräkningsnota dock senast sju (7) bankdagar efter sista teckningsdag, kontant eller genom kvittning av fordran. Styrelsen i Bolaget äger rätt att förlänga tecknings- och betaltiden. Vid överteckning sker tilldelning enligt följande: I första hand ska tilldelning ske till bolagets tidigare aktieägare som på anmälningssedeln angett sitt aktieinnehav per avstämningsdagen den 24 maj 2018. Vid överteckning sker tilldelningen pro rata i förhållande till antal innehavda aktier per avstämningsdagen och i den mån detta inte kan ske, genom lottning. I andra hand ska tilldelning ske till övriga personer som anmält sig för teckning utan stöd av rätter. Vid överteckning sker tilldelningen pro rata i förhållande till antal anmälda aktier och i den mån detta inte kan ske, genom lottning. De nya aktierna medför rätt till utdelning från och med innevarande räkenskapsår, under förutsättning att de nya aktierna blivit registrerade hos bolagsverket och införda i aktieboken före avstämningsdagen för utdelning. Verkställande direktören, eller den styrelsen utser, skall äga rätt att vidta de smärre justeringar som kan bli erforderliga i samband med registrering av beslutet hos Bolagsverket och Euroclear Sweden AB. Borlänge, 17 maj 2018 För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Evertsson, VD, Spintso International AB, Tfn: 070-266 53 00, e-post: peter.evertsson@spintso.se mailto:peter.evertsson@spintso.se Denna information är sådan information som Spintso International AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 maj 2018 kl. 08.30 Följande dokument kan hämtas från beQuoted Spintso Pressrelease 2018-05-17.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=23201 Spintso International AB utvecklar smarta, enkla och säkra verktyg för idrottsdomare verksamma inom fotboll och andra sporter världen över. Produkterna säljs World Wide via distributörer. På skandinaviska marknaden erbjuds såväl egna produkter som övrig domarutrustning direkt till idrottsdomare. Läs mer om Spintso på www.spintso.se http://www.spintso.se

Medclair Invest - I dag