Raybased
Raybased deltar i Energy Efficiency Global Forum i Köpenhamn den 21-22 maj 2018 (Cision)

2018-05-17 14:55
Det göteborgsbaserade fastighetsautomationsbolaget Raybased har blivit inbjudna av organisationen Alliance to Save Energy som är medarrangörer till EEGlobal, Energy Efficiency Global Forum. Evenemanget samlar företags- och politiska ledare från hela världen samt förespråkare från branschen för att skapa en dialog kring avancerad energieffektivitet. Jan Ryderstam, grundare och CTO från Raybased håller den 22 maj ett anförande och deltar i efterföljande panelsamtal på temat att reducera koldioxidavtrycket från byggnader.
Jan Ryderstam har grundat företaget Raybased, som utvecklat ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t ex värme, ventilation och belysning, vilket bidrar till en ökad energieffektivitet. På EEGlobal kommer Jan att tala under rubriken: "Bryt med invanda tankesätt - tänk industriellt och expandera." För detaljerad agenda: www.eeglobalforum.org/agenda Tid och plats för EEGlobal i Köpenhamn Dag 1, måndag 21 maj: UN City, Marmorvej 51, Köpenhamn. Kl. 12.00-17.30. Dag 2, tisdag 22 maj: Odd Fellow Palace, Bredgade 28, Köpenhamn. Kl. 08.00-17.30. · Kl. 16.00: Jan Ryderstam håller anförande och deltar vid sessionen: Building the Future: What Low-Carbon, Low-Energy Buildings Technology is Critical for Meeting 2050 Roadmap Objectives? Press bjuds in för att delta, vänligen kontakta PR-ansvarig Birgitta Plyhm för anmälan och bokning av intervju. Kontaktuppgifter: birgitta@plyhm.se, 0707 77 12 90 För mer information, vänligen kontakta: Jan Ryderstam Grundare och CTO, Raybased E-post: jan.ryderstam@raybased.com Tel: +46 735 18 83 60 Om Raybased AB Raybased AB (publ) är ett svenskt PropTech-bolag med ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation. Nätverket övervakar, styr och optimerar tekniska system i fastigheter t.ex. värme, ventilation och belysning. Det kommunicerar med befintliga fastighetssystem på marknaden och möjliggör enkel integration mot framtida IoT-tjänster. Raybaseds fokus är att förenkla vardagen via digitalisering. www.raybased.com