Sensys Gatso Group AB
Order från Australien värd 9 miljoner (Cision)

2018-05-02 09:00
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har genom sitt dotterbolag Sensys Gatso Australia, fått en order värd 9 miljoner kronor för uppgradering av trafiksäkerhetssystem och tjänster till den sydaustraliensiska regeringen.
Ordern gäller leverans, installation och underhåll av ett nytt Safe-T-Cam-kamerasystem baserat på GT20-S ANPR-systemet. Ordern inkluderar uppgradering av 13 befintliga kamerasystem till ny teknik. Leverans- och installationstjänster till ett värde av SEK 8 miljoner kronor förväntas vara slutförda i slutet av oktober 2018. Underhållstjänster till ett värde av SEK 1 miljoner kronor kommer att sträcka sig fram till oktober 2022. Sensys Gatso Australiens verkställande direktör Enzo Dri kommenterar: "Vi är glada att kunna vidareutveckla relationen till den sydaustraliensiska regeringen genom att tillhandahålla en teknisk lösning för att stödja övervakning och hantering av tunga fordon. Detta projekt kommer att bidra till att målen för avdelningen för planering, transport och infrastruktur (DPTI) nås, i deras medverkan i nationella initiativ och aktiviteter som syftar till att förbättra trafiksäkerheten. Dessa initiativ spelar en nyckelroll för att minska dödsfall och allvarliga skador." Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 2 maj 2018, kl 09.00.

Sensys Gatso Group - I dag