Aspire Global
Aspire Global emitterar en senior säkerställd obligation om 27,5 miljoner euro (Cision)

2018-03-21 16:00
Aspire Global plc (”Aspire Global” eller ”Bolaget”) offentliggör idag att Bolaget emitterar ett seniort säkerställt obligationslån om 27,5 miljoner euro under en total ram om 80 miljoner euro. Bolaget avser att ansöka om notering av obligationerna på Nasdaq Stockholm.
Obligationerna har en löptid på 3 år med en rörlig ränta om Euribor 3m + 7,0 procent och ett Euribor-golv på noll. Emissionsdatum är satt till 3 april 2018. Bolaget avser att ansöka om notering av obligationerna på Nasdaq Stockholm. “Vi är väldigt nöjda med intresset från investerare. Obligationsemissionen ökar tillväxtpotentialen för Bolaget genom att möjliggöra genomförandet av ett antal intressanta investerings- och förvärvsmöjligheter som vi har identifierat”, säger Tsachi Maimon, VD. Carnegie Investment Bank och Pareto Securities har agerat finansiella rådgivare och Gernandt & Danielsson har agerat legal rådgivare i obligationsemissionen. För mer information, vänligen kontakta: Tsachi Maimon, VD, Tel: +356-797 77 898 eller e-mail: tsachi@aspireglobal.com  Motti Gil, CFO, Tel: +972-73 372 3154 eller e-mail: mottigi@aspireglobal.com  Om denna information  Aspire Global offentliggör denna information i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av de kontaktpersoner som anges ovan 16:00 (CET) den 21 mars, 2018. Om Aspire Global Aspire Global erbjuder sedan 2005 operatörer och white labels en fullservicelösning för lansering och drift av onlinekasino och sportsbetting. Den kraftfulla, marknadsledande plattformen innefattar ett komplett utbud av tjänster såsom betalningslösningar, riskhantering, regelefterlevnad, ett flerspråkigt CRM-verktyg, kundsupport, VIP-hantering och optimering av spelarvärde. Aspire Global har spellicenser på ett flertal reglerade marknader såsom Storbritannien, Danmark, Belgien, Italien and Malta. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Premier Stockholm (ASPIRE). Certified Adviser är FNCA AB, Sverige. Läs mer på Aspireglobal.com