Ortoma
Ortomas produktutvecklingschef har begärt inlösen av teckningsoptioner och fördubblar därigenom sitt aktieinnehav i Ortoma AB (Cision)

2018-03-07 15:34
Andreas Pettersson har sålt sitt privata aktieinnehav av 10 000 Ortoma B-aktier, för att finansiera teckning av Ortomas teckningsoptioner av serie 2013 motsvarande 20 000 stycken. Varje teckningsoption berättigar till en ny B-aktie. Efter förvärvet har Andreas Petterssons innehav fördubblats gällande antalet B-aktier i Ortoma AB och efter förvärvet har Andreas Pettersson 20 000 B-aktier i Ortoma AB.
Vid extra bolagsstämma den 21 november 2013 beslutades om ett incitamentsprogram omfattande högst 440 000 teckningsoptioner av serie 2013. Priset per option fastställdes enligt Black & Scholes-modellen. Varje option berättigar till teckning av en (1) ny B-aktie i Ortoma till en kurs om 8,00 SEK per B-aktie. Teckningsoptionerna kan nyttjas för teckning av nya B-aktier under perioden 2015-01-01 – 2018-03-31.

Ortoma B - I dag