Oboya B
Oboya fick besök av International Garden Centre Association (GlobeNewswire)

2018-03-02 13:43

Den 26 februari 2018 besökte mer än 20 medlemmar från International Garden Centre Association ("IGCA") Oboyas anläggningar i Qingdao, Kina. Medlemmarna från IGCA består av representanter från olika odlingsföretag i Kanada, Australien, Tjeckien, Japan med flera länder.

Under vistelsen fick besökarna en guidad tur genom Oboyas faciliteter, produktion och showroom. Oboya presenterade sitt produktsortiment för besökarna som visade ett starkt intresse för bland annat Oboyas blomstervagnar, krukor och kruka för potatisodling, "PotatoPot". Vistelsen avslutades med en överenskommelse mellan ICGA och Oboya om ett framtida samarbete där IGCA ska introducera Oboyas heltäckande produktsortiment för sina 30 000 ICGA medlemmar.

Om International Garden Centre Association

International Garden Centre Association grundades år 1968 i Storbritannien och är en oberoende och ideell internationell organisation som erbjuder odlingsinformation, produktinformation och olika tjänster till sina medlemmar över hela världen. IGCA finns representerat i 24 länder och har över 30 000 medlemmar. IGCA strävar att hjälpa sina medlemmar att öka sin konkurrenskraft på den dynamiska marknaden.

Varje år väljer IGCA ett medlemsland som ska genomföra marknadsundersökningar samt välja ett representativt odlingsbolag för sina medlemmar som fallstudie. Kina som är ett land med snabbt växande ekonomi har även snabbt växande förbrukning av odlingsprodukter, vilket gör Kina till ett intressant land för IGCA. Oboya Horticulture som är ledande inom odlingsområdet fick därför äran att ta emot medlemmar från IGCA i Kina för deras fallstudie.

Om Oboya Horticulture Industries AB

Oboya Horticulture har som mål att utvecklas till en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i fabriker i Kina, Polen, Danmark, Vietnam och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.

Source: Oboya Horticulture Industries AB via Globenewswire