Oboya
Oboya Horticulture Industries AB offentliggör prospekt (Cision)

2017-09-18 16:41
Oboya Horticulture Industries AB (”Bolaget”) offentliggör prospekt med anledning av den företrädesemission som beslutades av Bolagets styrelse den 12 september 2017 med stöd av emissionsbemyndigande från extra bolagsstämma den 7 september 2017. Prospektet har godkänts och registerats av Finansinspektionen. Prospektet och anmälningssedlar finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.oboya.se, på AktieTorgets hemsida, www.aktietorget.se samt på Erik Penser Banks hemsida, www.penser.se. Prospektet och anmälningssedlar kan beställas kostnadsfritt från Erik Penser Bank, Box 7405, 103 91 Stockholm, via e-post till emission@penser.se eller telefon 08-463 80 00. För mer information, vänligen kontakta: Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries AB (publ) Tel: + 46 070 899 80 70 E-post: mpa@oboya.se Hemsida: www.oboya.se Viktig information Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Oboya Horticulture Industries AB. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i Oboya Horticulture Industries AB kommer endast att ske genom det prospekt som Oboya Horticulture Industries AB har offentliggjort den 18 september 2017. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Hong Kong, Nya Zeeland, Singapore, Schweiz, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning. Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier har registrerats, eller kommer att registreras, enligt U.S. Securities Act från 1933, i dess nuvarande lydelse, (”Securities Act”) och inte heller enligt någon motsvarande lag i någon annan jurisdiktion i USA och får därför inte erbjudas eller säljas, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom i enlighet med ett tillämpligt undantag från, eller genom transaktion som inte omfattas av, registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA. Om Oboya Horticulture Industries AB Oboya Horticulture har som mål att bli en världsledande totalleverantör inom dagliga förbrukningsvaror och logistikprodukter till odlingsindustrin samt konsumentprodukter för hemmaodling och inomhusmiljö. Produktion sker i Oboya Horticultures fabriker i Kina, Polen, Danmark och Kenya. Mer information om bolaget finns på www.oboya.se.