Mycronic AB
Mycronic har fått order på två maskritare från Kina (Cision)

2017-09-18 08:00
Täby, 18 september, 2017 - Mycronic AB (publ), har erhållit order på två maskritare från Chengdu NewWay Photomask Making Co., Ltd., i Chengdu City, Sichuan i Kina. Företaget är ett joint venture mellan Shenzhen NewWay Photomask Making Co., Ltd., en etablerad fotomasktillverkare sedan 1997, och två lokala statliga investmentbolag. Ordern omfattar en maskritare ur Prexision-serien för bildskärmstillämpningar samt en maskritare ur FPS-serien för multi-purpose tillämpningar. Systemen är beräknade att levereras under andra halvåret 2018.    Mycronic erbjuder maskritare för tillverkning av fotomasker inom flera tillämpningsområden. Dessa områden är främst bildskärmstillverkning (för bland annat TV, smarta telefoner och surfplattor) och tillämpningar inom multi-purpose marknaden, ett brett segment som omfattar många olika tillämpningar, till exempel fotomasker för elektronisk kapsling, MEMS och pekskärmsfunktioner (touch screen). Ordern avser en maskritare Prexision-10, för närvarande begränsad till tillverkning av G8 fotomasker. Systemet kan senare uppgraderas till ett fullskaligt Prexision-10 produktionssystem. FPS-systemet är kundanpassat till kundens krav och önskemål. Det totala värdet av denna kombinationsorder uppgår till 32–36 miljoner USD. ”Med maskritaren FPS kan vår kund tillverka många olika slags fotomasker. Den avancerade maskritaren Prexision-10 ger dem stora möjligheter inom nya avancerade tillämpningsområden. Detta är i linje med kinesiska satsningar på avancerad bildskärmstillverkning och bekräftar att satsningarna även omfattar inhemsk fotomaskproduktion. Med Mycronics P-10 kan kunden producera fotomasker för G6/G8 och så småningom, efter en uppgradering, även G10 fotomasker för TV-tillämpningar.” säger Magnus Råberg, affärsområdeschef för Pattern Generators på Mycronic AB. Kontaktpersoner hos Mycronic: Magnus Råberg                                                                Affärsområdeschef Pattern Generators                              Tel: 08 - 638 52 00 magnus.raberg@mycronic.com                                         Torbjörn Wingårdh CFO Tel: 08 - 638 52 00 torbjorn.wingardh@mycronic.com   Om Mycronic AB Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan www.mycronic.com  Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.   Mycronic lämnade denna information den 18 september 2017.

Mycronic - I dag