Maha Energy
Penser Access: Maha Energy - Upplagt för hög aktivitet och stora investeringar (Cision)

2017-08-31 09:18
Andra kvartalet blev ännu en rapport där den operationella utvecklingen stod i skuggan av Mahas företagsaffärer, där vårens köp av Tie-fältet i Brasilien helt stöper om bolaget från 1 juli i år. Sett till den redovisade produktionen så var snittet på 213 boepd på Tartarguga lägre än de 350 boepd vi väntat oss vilket också innebar att bolaget rapporterade en förlust på USDm 2,4 istället för den marginella förlust vi förväntat oss. Med konsolideringen av Tie räknar vi nu med en produktion på 1600 boepd mot slutet av 2017, 2150 boepd för 2018 och 3500 för 2019. Efter vår sänkning av prognosen visar vår modell dock en risk för att bolaget inte ska förmå att finansiera utbyggnaden av kapacitet i den omfattning och takt som beskrevs i bolagets kapitalplan i våras. Dagens kurs motsvarar en värdering av EV/2P på 3,4x. Det kan jämföras med snittvärderingen i sektorn på 7,5x 2P. När fokus nu kan flytta till förverkligandet av produktionsökningen fortsätter vi dock se en hög potential i aktien, till en hög risk.
Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/upplagt-hog-aktivitet-och-stora-investeringar/ Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se

Maha Energy - I dag