Matas A/S
Forløb af ordinær generalforsamling (Nasdaq OMX)

2017-06-29 17:55
Selskabsmeddelelse 4 2017/2018 Allerød, 2017-06-29 17:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Forløb af ordinær generalforsamling Matas A/S afholdt ordinær generalforsamling den 29. juni 2017 kl. 16.00 i Tivoli Hotel & Congress Center. Advokat Niels Heering var udpeget som dirigent. På generalforsamlingen blev bestyrelsens beretning for regnskabsåret 2016/17 taget til efterretning, årsrapporten for 2016/17 blev godkendt og der blev meddelt decharge til direktionen og bestyrelsen. Generalforsamlingen godkendte det af bestyrelsen fremsatte forslag om udlodning af udbytte på DKK 6,30 pr. aktie á nominelt DKK 2,50. Generalforsamlingen godkendte vederlaget til bestyrelsen og formanden for revisionskomitéen for 2017/18. Lars Vinge Frederiksen, Lars Frederiksen, Christian Mariager og Birgitte Nielsen blev genvalgt til bestyrelsen. Signe Trock Hilstrøm og Mette Maix blev nyvalgt til bestyrelsen. Ernst & Young Godkendt Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor for selskabet i overensstemmelse med anbefalingen fra revisionsudvalget. Generalforsamlingen vedtog at nedsætte selskabets aktiekapital med nominelt DKK 2.500.000 ved annullering af 1.000.000 stk. egne aktier á DKK 2,50, hvorefter selskabets aktiekapital udgør nominelt DKK 95.728.730, og at ændre selskabets vedtægter i overensstemmelse hermed efter udløbet af fristen i selskabslovens § 192. Generalforsamlingen meddelte bestyrelsen bemyndigelse til i perioden indtil næste ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier for op til 10 % af aktiekapitalen, idet selskabets besiddelse af egne aktier ikke på noget tidspunkt må overstige 10 % af aktiekapitalen. Købsprisen må ikke afvige mere end 10 % fra børskursen på Nasdaq Copenhagen på købstidspunktet. Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Lars Vinge Frederiksen som formand og Lars Frederiksen som næstformand. Matas A/S Lars Vinge Frederiksen Bestyrelsesformand For yderligere information Aktionærer: Presse og medier: Anders T. Skole-Sørensen Henrik Engberg Johannsen CFO Informations- og miljøchef Tlf. 48 16 56 04 Tlf. 21 71 24 74

Matas - I dag