Zenergy
Zenergy har vunnit ytterligare en upphandling gällande uthyrning av en förskola vid Noltorpsskolan i Alingsås (Cision)

2017-06-14 08:19
Förskolan består av totalt 5 ZIP-Skolmoduler och beräknas stå klar vid skolstarten efter sommaruppehållet 2017. Zenergy har utvecklat ett nytt sätt att bygga skolor med smarta och miljövänliga lösningar. Zenergy ZIP-Skolor är därigenom högkvalitativa skolbyggnader med mycket bra egenskaper gällande såväl ljud som ventilation. Zenergy’s skolmoduler byggs med en egenutvecklad flexibel och Modulära Arkitektur som möjliggör snabb och kostnadseffektiv produktion till hög kvalitét. Skolorna är handikappanpassade och framtagna för optimal funktionalitet, med smarta och enkla lösningar.  Genom ett partnersamarbete med IKANO Banken har Zenergy ZIPRENT AB en betydande och stor möjlighet att finansiera uthyrningarna av skolor. Genom samarbetet med IKANO Bank erbjuder ZIPRENT sina kunder möjligheten att köpa skolor, leasa eller hyra dessa under 3 till 5 år eller längre. Värdet för ZIPRENT av denna uthyrning till Alingsås kommun uppgår till ca 2 miljoner kronor. För mer information kontakta: Olle Magnusson – VD, Zenergy AB (publ) Telefon: 0707 – 61 81 33 E-post: olle.magnusson@zenergy.se Denna information är sådan information som Zenergy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 juni 2017.

Zenergy B - I dag