Elekta
Inbjudan till Elektas bokslutskommuniké och en uppdatering av bolaget (Cision)

2017-05-23 13:00
STOCKHOLM, 23 maj 2017 – Elekta (EKTA-B.ST) kommer att publicera sin bokslutskommuniké den 1 juni kl.13.00 CET. I samband med det bjuder Elekta in analytiker, investerare och medierepresentanter till en presentation av bokslutskommunikén samt för en uppdatering av bolaget.
Presentationerna börjar klockan 15.00 CET och beräknas sluta omkring 17.00 CET. Talare kommer bland annat att vara Richard Hausmann, vd och koncernchef, Håkan Bergström, ekonomi- och finansdirektör, samt Ioannis Panagiotelis, chief marketing officer. Gustaf Salford, som efterträder Håkan Bergström från och med den 1 juli 2017, kommer också att introduceras.   Presentation äger rum på IVA, Grev Turegatan 16, Stockholm, och dörrarna öppnas 14.30 CET. Det kommer också vara möjligt att följa presentationen via telefon och via en livesänd webcast. Mer information om presentationen kommer att publiceras på www.elekta.com/ir före mötet. Vänligen bekräfta ditt deltagande via mejl till frida.johansson@elekta.com.  # # # För ytterligare information, var vänlig kontakta: Johan Andersson, Director Investor Relations, Elekta AB Tel: +46 702 100 451, e-post: johan.andersson@elekta.com  Tidszon: CET: Centraleuropeisk tid Tobias Bülow, Director Financial Communication, Elekta AB Tel: +46 722 215 017, e-post: tobias.bulow@elekta.com Tidszon: CET: Centraleuropeisk tid Frida Johansson, Investor Relations, Elekta AB Tel: +46 708 667 674, e-post: frida.johansson@elekta.com Tidszon: CET: Centraleuropeisk tid Om Elekta Elekta är stolt över att vara den ledande innovatören av utrustning och mjukvara som används för att förbättra, förlänga och rädda liv på människor som har cancer eller sjukdomar i hjärnan. Våra avancerade och effektiva lösningar utvecklas i samarbete med våra kunder och över 6 000 sjukhus världen över förlitar sig på Elektas teknologi. Våra behandlingslösningar och onkologiinformationssystem är utformade för att skapa kostnadseffektiva arbetsflöden och för att driva en ständig förbättring inom strålbehandling, strålkirurgi och brachyterapi. Elekta har 3 600 medarbetare och huvudkontor i Stockholm. Elekta är noterat på Nasdaq Stockholm. www.elekta.com.

Elekta B - I dag