Gapwaves
Gapwaves: Gapwaves utser CFO, VP Supply och COO till företagsledningen (beQuoted)

2017-05-18 08:30
GAPWAVES UTSER CFO, VP SUPPLY OCH COO TILL FÖRETAGSLEDNINGEN Gapwaves har utsett Per Andersson till finanschef (CFO), Charlotte Elmquist till leverans och produktionschef (VP Supply) och Johan Andrn till operativ chef (COO) att ingå i företagsledningen. Per Andersson som närmast kommer från KPMG har en lång och gedigen erfarenhet inom transaktionsrådgivning med mycket goda kunskaper inom finansiella analyser och rapportering. Per har dessutom erfarenhet av såväl finansiellt som strategiskt ansvar i större företag. Per tillträder i augusti 2017. Charlotte Elmquist som idag jobbar som produktionschef på Haglund Industri har lång industrierfarenhet och gediget kunnande inom mikrovågsproduktion, leverantörsutveckling och globala försörjningskedjor. Charlotte har tidigare erfarenhet av att leda, utveckla och vitalisera stora organisationer inom Ericsson koncernen. Johan Andrn som idag ingår i Gapwaves företagsledning har utsetts till COO. Johan har mångårig erfarenhet av mikrovågsbranschen inom forskning och utveckling, produktutveckling och industrialisering. Johans tidigare erfarenheter inkluderar strategiska linjechefs-, projektledar- och affärsutvecklingsroller inom Ericsson koncernen. - Det är mycket glädjande att vi i denna expansiva fas förstärker Gapwaves företagsledning med viktiga och skickliga medarbetare, säger VD Lars-Inge Sjöqvist. Gapwaves möter med sin unika 5G-antennteknik en utmanande men samtidigt en ny spännande och expansiv marknad där vi nu skapat viktiga affärsrelationer med de största globala aktörerna inom telekom i världen, tillägger Lars-Inge. Göteborg den 18 maj 2017 För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com http://www.gapwaves.com/ eller kontakta VD Lars-Inge Sjöqvist alternativt styrelseledamot Olle Axelsson. Lars-Inge Sjöqvist VD Telefonnummer: 0736 84 03 56 E-post: lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com mailto:lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com Olle Axelsson Styrelseledamot Telefonnummer: 0708 20 90 00 Följande dokument kan hämtas från beQuoted Gapwaves Pressrelease 2017-05-18.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=20327 Om Gapwaves AB Gapwaves AB är sprunget ur forskning på Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011 för att kommersialisera innovationer för effektiv trådlös kommunikation. I och med den exponentiellt ökande användningen av bild och video i våra mobila enheter uppkommer också ett ökande behov av högpresterande trådlösa system. Till dessa system utvecklar Gapwaves AB vågledar- och antennprodukter baserade på den patenterade GAP-vågledarteknologin. Bolagets marknader är bland annat radiolänkar inom telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier. Gapwaves aktie (GAPW B) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Gapwaves B - I dag