Zenergy
Beställning av Zenergy ZIP-Byggbodar från ny kund (Cision)

2017-05-17 08:08
Zenergy har träffat avtal om leveranser av 11 Zenergy ZIP-Byggbodar modell B8530 med en ny kund med verksamhet i södra Sverige. Zenergys energieffektiva och brandsäkra byggbodar efterfrågas allt mer. Beställningen utgör ännu ett strategiskt viktig steg genom att vi når ut till nya större maskinuthyrningsbolag med våra produkter. Leveranserna beräknas vara klara redan under första hälften av augusti 2017. Det totala behovet som diskuterats med kunden uppgår till ca 35 byggbodar i närtid. Denna första beställning av maskinuthyrningsbolaget har ett värde på ca 2 miljoner kronor för Zenergy.  Zenergy ZIP-Byggbodar började byggas 2009 och vann pris för Bästa Energibod 2013. ZIP-elementet är stommen i våra byggbodar. Det gör att vi kan leverera smarta, energieffektiva och brandsäkra lösningar för byggbranschen. Vi har flexibla modullösningar för dom flesta former av byggarbetsplatser med våra olika basmodeller, dessutom på två olika plattformsstorlekar. Sverige ligger efter med bostadsbyggande och behöver enligt Boverket mer än 70 000 bostäder om året fram till 2025. Efterfrågan på byggbodar är större än någonsin tidigare. Maskinuthyrningsbolagen har rekordhög efterfrågan på sina produkter, uthyrningsgraden av byggbodar uppgår hos många uthyrare till över 85 %.  För mer information kontakta: Olle Magnusson – VD, Zenergy AB (publ) Telefon: 0707 – 61 81 33 E-post: olle.magnusson@zenergy.se Denna information är sådan information som Zenergy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 maj 2017.

Zenergy B - I dag