På Avanza använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies

AdCityMedia
AdCityMedia tecknar digital signage-avtal med orderpotential om 40 MSEK (beQuoted)

2017-05-09 08:30
ADCITYMEDIA TECKNAR DIGITAL SIGNAGE-AVTAL MED ORDERPOTENTIAL OM 40 MSEK A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget") har skrivit avtal som innebär att Bolaget skall leverera en Digital Signage lösning (digitala skärmar i butik) till deras "premium" distributörer i norden. Totalt ca 800 distributörer och en orderpotential om 40 000 000 kronor där leverans beräknas påbörjas inom kort och pågå 12 till 18 månader. AdCityMedias lösning innebär en ren materialleverans där distributören själv installerar skärmarna som driftas av AdCityMedia. "Affären passar oss perfekt då det är många platser som ska driftsättas på kort tid över flera länder. Vår lösning levereras färdigkonfigurerad med inbyggd IOT-lösning som innebär att endast ström krävs för att de digitala skärmarna skall gå att nå i realtid från vårt kontor i Frihamnen Stockholm", säger Anders Axelsson VD AdCityMedia. Stockholm 2017-05-09 Anders Axelsson, VD A City Media AB (publ) För mer information: Anders Axelsson VD A City Media AB (publ) anders.a@adcitymedia.com mailto:anders.a@adcitymedia.com +46 (0)709 66 00 86 Följande dokument kan hämtas från beQuoted AdCityMedia Pressrelease 2017-05-09.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=20184 Denna information är sådan information som A City Media AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 maj 2017 kl. 08.30 CET Kort om Bolaget: AdCityMedia är verksamt inom marknaden för utomhus- reklam och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Bolaget har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet avseende digitala mediaytor i citymiljö samt med erfarenhet från sina 16 år utökat med ytterligare ett affärsområde "Creative". Creative hjälper företag att synas och värdera sina egna mediamöjligheter såväl på fasad som i butik. Under affärsområdet "creative" har bolaget två huvudinriktningar "digital signage" (digitala skärmar i butiksmiljö) och "production" (analog storformatsreklam på fasad och i butik). Framtiden är digital och i nuläget har bolaget ca 1 500 egna mediaytor och över 4 500 digitala skärmar som bolaget driver avseende innehåll och support åt externa kunder. Marknaden för utomhus växer och övergången från analogt till digital sker i mycket snabb takt. AdCityMedia är innovativa och har tekniken som gör att bolaget ligger i framkant vilket ger bolaget goda förutsättningar att ta tillvara marknadens tillväxt. För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida www.adcitymedia.com http://www.adcitymedia.com . AdCityMedias aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

AdCityMedia - I dag

{point.key}

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
3-mån stibor - -
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
- -
Guld - -
Silver - -
Koppar - -