Zenergy
Delårsrapport Zenergy AB (publ) Januari – Mars 2017 (Cision)

2017-05-08 09:07
(Se tabell i bifogad pdf) Årets första kvartal präglades av väntan liksom med stora och många förhoppningar. Ett kvartal med intensivt arbete i fabriken och bearbetning av kunder och potentiella kunder. Ett kvartal med relativt många upphandlingar, huvudsakligen skolor och kontorslokaler som önskas hyras oftast under 3 eller 5 år. Under kvartalet har även produktutvecklingsarbeten genomförts på uppdrag av nya liksom etablerade kunder. Långt framskridna förhandlingar pågår med flera stora väletablerade bygg- och fastighetsbolag om såväl köp som hyra av bostäder i modulformat i Sverige liksom i Norge. Värdet av dessa affärsmöjligheter uppskattas till flera hundra miljoner för Zenergy. Zenergy prognostiserar omsättningen för hela verksamhetsåret 2017 till 100 MSEK. För mer information kontakta: Olle Magnusson VD, Zenergy AB (publ) 556796-2260 0707 – 61 81 33 olle.magnusson@zenergy.se Denna information är sådan information som Zenergy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 maj 2017.

Zenergy B - I dag