The Lexington Company AB
LEXINGTON COMPANY VÄXER I KINA (Cision)

2017-01-19 09:00
 19 januari 2017
Lexington Company fortsätter att expandera i Kina och öppnar nu tillsammans med sin kinesiska partner den tjugosjunde Lexingtonbutiken i landet. Butiken, som ligger i Hangzhou, är 100 kvadratmeter och erbjuder både Lexington Home och Lexington Clothing. Hangzhou, med sina över 7 miljoner invånare, ligger strax sydväst om Shanghai och är Kinas fjärde största stad. Den första januari 2017 öppnades en ny Lexingtonbutik på 100 kvadratmeter i den kinesiska storstaden Hangzhou. Butiken erbjuder ett brett sortiment av Lexington Home och Lexington Clothing. Den nya butiken är Lexingtons tjugosjunde i Kina och är ett ytterligare steg i etableringen på den Asiatiska marknaden. – Kina är världens största marknad och för oss är det självklart att expandera där. Hangzhou har för övrigt en av Kinas starkaste ekonomier, vilket gör det till en väldigt spännande plats att etablera den nya butiken i, säger Kristina Lindhe, vd och grundare av Lexington Company. Den nya butiken i Hangzhou är belägen i Mix City Mall, ett 240 000 kvadratmeter stort shoppingcentrum med, bland annat, ett femstjärnigt hotell, kontorslokaler, isrink och IMAX bio. Här hittas även en rad lyxbutiker som Louis Vuitton, PRADA och Emporio Armani. – Vi har fått ett väldigt gott mottagande i landet och planerar för en fortsatt expansion på den asiatiska marknaden. Då är det viktigt att vi växer i just Kina. Vi vill växa ännu mer globalt och ser denna expansion som ett naturligt steg i den organiska tillväxten för oss. Vi ser ett ständigt ökat intresse för våra produkter i regionen, säger Kristina Lindhe. Lexington Company har sedan tidigare 26 butiker i Kina; bland annat åtta butiker i Beijing. Under 2017 planerar Lexington Company att öppna fler nya butiker i Kina.