Sensys Gatso Group AB
Order från Förenade Arabemiraten värd 5 mkr (Cision)

2016-12-19 14:21
Sensys Gatso Group, en global ledare inom trafiksäkerhetslösningar, har erhållit en order värd 5 mkr, motsvarande 0,5 miljoner euro, från Förenade Arabemiraten.
Denna order är en följdorder till den order som erhölls i augusti i år och kommer från en av Sensys Gatso Groups nuvarande kunder i Förenade Arabemiraten. Ordern omfattar system för hastighets- och rödljusövervakning och beräknas levereras under första halvåret 2017. Ordern är villkorad att Sensys Gatso Group erhåller ett Letter of Credit, som säkerställer betalningen, från kunden före årets slut. Sensys Gatso Group har levererat trafiksäkerhetssystem till Förenade Arabemiraten sedan 2001, vilket bidragit till väsentliga förbättringar i trafiksäkerheten i landet. Sensys Gatso Group har etablerat sitt kontor för MENA (Middle East Northern Africa) i Dubai, Förenade Arabemiraten. MENA-regionen med över 400 miljoner invånare har varit viktig för företaget, med 15 % av koncernens totala omsättning 2015, och fortsätter att utvecklas till en av Sensys Gatso Groups viktigaste marknader. Den politiska risken i regionen är dock hög och präglas av osäkerheterna som följt på resultatet av presidentvalet i USA, vilket tillsammans med det låga oljepriset har hämmat marknaden på kort sikt. Regionen kännetecknas av kunniga och krävande kunder, som upphandlar små till medelstora projekt med regelbundna intervaller. Detta i kontrast till vissa andra marknader där Sensys Gatso Group är aktivt, t.ex. Europa som kännetecknas av större nationella upphandlingar med långa kontraktstider.   "Ordern utgör en bekräftelse på det goda samarbete vi har lyckats etablera genom vår närvaro i Förenade Arabemiraten" säger Saman Alae Naziri, General Manager på Sensys Gatso Group MENA i Dubai, UAE. Denna information är sådan information som Sensys Gatso Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 december kl. 14.20.

Sensys Gatso Group - I dag