Insplorion
Ny distributör i Australien och Nya Zeeland (Cision)

2016-11-17 08:43
ATA Scientific är Insplorions nya distributör i Australien och Nya Zeeland. ATA har i 25 år sålt och levererat analytiska och vetenskapliga instrument i Australien och Nya Zeeland. Deras produktsortiment innehåller instrument som mäter partikelstorlek och kromatografi och även ytanalys som Quartz Crystal Microbalance (QCM). Insplorions nylanserade instrument Acoulyte och dess förmåga att docka med en QCM är den främsta orsaken till att detta samarbete inleds nu.
Flera av Insplorions medarbetare har tidigare arbetat med ATA Scientific. Det var dock intresset från australiska QCM-användare för den nyligen lanserade Insplorion Acoulyte som aktiverade kontakten med ATA. Möjligheten att sälja Inspiorion Acoulyte till befintliga QCM-användare och att sälja Acoulyte i kombination med QCM till nya kunder passar väl med den erfarenhet och de kunder som ATA Scientific har. "Bryn och hans team har en meritlista som vi känner väl till sedan då jag var ansvarig för distributörer på Q-Sense för knappt tio år sedan. Jag är mycket glad över att vi kommer att arbeta tillsammans med ATA igen då de är de som passar bäst för vår instrumentaffär på sin marknad.”, säger Patrik Dahlqvist, VD på Insplorion. "Det är alltid ett gott tecken när kunder kommer till oss med ett behov av ett nytt instrument, som skedde med Insplorion Acoulyte. 15-20 av våra befintliga QCM-användare bör ha intresse i Acoulyte och nu kan vi närma sig nya kunder med en akustisk och optisk kombination.”, säger Bryn McDonagh, VD på ATA Scientific. Frågor besvaras av: Patrik Dahlqvist, VD Insplorion, på patrik.dahlqvist@insplorion.com eller 0723-62 32 61.

Insplorion - I dag