Toleranzia AB
SvD Börsplus publicerar analys av Toleranzia (Cision)

2016-08-19 08:50
Den oberoende analystjänsten SvD Börsplus offentliggjorde igår, den 18 augusti 2016, en analys av Toleranzia AB. Analysen är tillgänglig för SvD Börsplus prenumeranter, som kan läsa hela analysen här: http://www.svd.se/svart-vara-intolerant-mot-toleranzia.
För ytterligare information, vänligen kontakta Charlotte Fribert – VD Telefon: +46 763 19 98 98 E-post: charlotte.fribert@toleranzia.com Om Toleranzia AB Toleranzia AB (556877-2866) förfogar över en plattformsteknologi för behandling av autoimmuna sjukdomar. Bolagets huvudprojekt riktar sig mot en autoimmun nerv-muskelsjukdom, myastenia gravis, med stort behov av en effektiv medicinsk behandling och en omfattande marknadspotential, för vilken bolaget erhållit Orphan Drug Designation i USA och inom EU. Plattformsteknologin möjliggör utveckling av terapier som riktar sig mot sjukdomsorsaken – inte bara mot symptomen, vilket i dagsläget är gängse behandlingsmetod. Utöver myastenia gravis, har plattformsteknologin utvärderats mot ytterligare tre indikationer – reumatoid artrit, multipel skleros och diabetes typ 1, där positiva behandlingseffekter har uppnåtts i sjukdomsrelevanta djurmodeller. Toleranzia är grundat av forskare vid Göteborgs universitet. Bolaget är verksamt vid Biotech Center i Göteborg. Läs mer på: www.toleranzia.se.

Toleranzia - I dag