Josab International
Josab India erhåller order i Rajasthan, India (Cision)

2016-04-22 17:33
Trots annullering av MoU, har Josab India erhållit order på en enhet av Josabs Aqualite™ baserade och ekologiska vattenreningsenheter från Greentech, Rajasthan, India
Josab India Pvt Ltd har erhållit en order från Greentech Pvt. Ltd. ”Denna order ger oss en försäkran från Greentech att det finns ett intresse för Josabs produkter i delstaten Rajasthan” förklarar Josab Indias VD, Dennis Abraham. Han säger också att ”tiden är rätt för oss att expandera till norra delarna av Indien efter att redan ha fått en bra start i södra Indien”. Ordervärdet är ca TSEK 200. Dennis Abraham, VD, Josab India, säger vidare att ”Denna enhet kommer att ge Greentech en möjlighet att visa upp prestanda med Josabs produkter till nytta för såväl den privata industrin och delstatsregeringen och i förlängningen för Josab”. Johan Gillgren, VD, Josab International AB, avslutar med att säga ”den order som vi erhållit från Greentech för oss ett steg närmare en framtida utveckling av delstaten Rajasthan”. Stockholm 22 April 2016 För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Gillgren                                                                                      Dennis Abraham VD Josab International AB                                                                      VD Josab India Pvt Ltd +46 (0)8 121 389 00                                                                               + 91 8793 160092                                   johan.gillgren@josab.com                                                                       dennis.abraham@josab.com Om Josab International AB Josab International AB tillverkar och säljer ekologiska vattenreningslösningar baserade på Bolagets patent med det unika filtermaterialet Aqualite™. Josab International AB har idag fem helägda dotterbolag, Josab Hungary Kft, Josab East Africa Ltd, Josab India Pvt Ltd, Josab China Ecological Water Treatment Systems Co Ltd samt JOSINT Financial Services AB.