Oboya
Oboya Horticulture Industries AB har slutit avtal avseende leverans av växtväggar med luftreningsteknik i Kina. (Cision)

2016-01-21 13:20
Oboya har genom bolaget ShangPa Information Technologies Shanghai Ltd tagit orders om försäljning och uthyrning av växtväggar med luftreningsteknik. Växtväggarna har en teknik där luftrening sker delvis mekaniskt men också genom naturlig luftrening via växterna. Totala ordervärdet uppgår till ca 1 300 000 SEK och leverans beräknas ske löpande under första kvartalet. Luftproblemen i Kina har länge varit ett känt problem och Oboya tar via Green Tech bolaget ShangPa fram produkter som förbättrar inomhusmiljön.
”Det här är våra första orders med växtväggar och det finns ett stort intresse för den här typen av produkter med luftreningsteknik i Kina. Våra produkter är en kombination av mekanisk luftrening och naturlig rening. Vi fortsätter att utveckla designen och funktionen av produkterna för att kunna passa kundernas önskemål i både hemma- och kontorsmiljö” säger styrelseordförande Robert Wu. För mer information, vänligen kontakta: Styrelseordförande Robert Wu, tel +86 159 69835999 eller VD Mikael Palm Andersson, tel +46 708 998070 Kort om Oboya Horticulture Industries AB Oboya Horticulture har som mål att bli en av världens ledande leverantörer inom dagliga förbrukningsvaror och logistik produkter till odlingsindustrin samt konsument produkter för hemmaodling och inomhusmiljö. Tillverkning sker i våra fabriker i Kina, Polen, Danmark och Kenya.