Oboya
Oboya Horticulture Industries AB tar order i Danmark till ett uppskattat värde om ca 1,5 miljoner kronor. (Cision)

2016-01-20 11:06
Oboya Horticultures dotterbolag Combipot Aps har slutit ett tillsvidare avtal om att leverera odlingskrukor till en av Danmarks största odlare. Ordervärdet uppskattas till ca 1 500 000 kr årligen och leverans kommer ske löpande under 2016. ”I ett första steg har vi nu tecknat avtal om att leverera Combipots odlingskrukor. Men vi ser goda möjligheter att under 2016 även kunna teckna avtal att leverera våra övriga produktgrupper till kunden” säger Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries. För mer information, vänligen kontakta: VD Mikael Palm Andersson, tel + 46 0708-998070 Kort om Oboya Horticulture Industries AB Oboya Horticulture har som mål att bli en av världens ledande leverantörer inom dagliga förbrukningsvaror och logistik produkter till odlingsindustrin samt konsument produkter för hemmaodling och inomhusmiljö. Tillverkning sker i våra fabriker i Kina, Polen, Danmark och Kenya. Totalt har Oboya Horticulture Industries AB 371 personer anställda. Huvudkontoret ligger i Lerum, strax utanför Göteborg.