Arcoma AB
Arcoma AB : Leveransstart för Arcoma Precision (GlobeNewswire)

2015-12-14 09:22
14 december 2015 PRESSRELEASE Arcoma har skeppat de första Arcoma Precisionsystemen, en nyutvecklad produkt för märkesoberoende återförsäljare. De levererade ordrarna är värda ca 2,3 MSek.  Arcoma Precision är bolagets första autopositionerande digitala röntgensystem som Arcoma kan leverera komplett med bildmjukvara och digitala detektorer. Utvecklingen av Arcoma Precision ett av Arcomas största utvecklingsprojekt under de senaste åren. Produkten skapar möjlighet för Arcoma att bredda sina försäljningskanaler. "Vi är mycket glada över att nu ha levererat de första ordrarna av Arcomas nya autopositionerande röntgensystem under eget varumärke.  Produkten ger oss möjligheter att bredda vår distributionsförsäljning vilket är en del av vår tillväxtstrategi" säger Jonas Salomonsson, VD på Arcoma. Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 2 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. För ytterligare information kontakta: Jonas Salomonson, VD Arcoma AB Tel: 0470-70 69 11 E-mail: jonas.salomonson@arcoma.se Leveransstart för Arcoma Precision: http://hugin.info/163371/R/1973181/721792.pdf This announcement is distributed by GlobeNewswire on behalf of GlobeNewswire clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Arcoma AB via GlobeNewswire [HUG#1973181]

Arcoma - I dag