ZetaDisplay
Får order värd 6 miljoner kronor från spelbolag (Nasdaq OMX)

2015-12-01 09:30
Sverige, 2015-12-01 09:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- ZetaDisplay har erhållit en order på 6 miljoner kronor för leverans av avseende ZetaDisplays medieplattform för Digital Signage och Last Meter Marketing till ett spelbolag. Kunden kommer genom sin satsning på Digital Signage att ytterliggare förstärka spelupplevelsen hos kundens spelombud. Leveranser påbörjas i Q4 i år och slutlevereras i Q1 2016. - Vi är glada att vi har tagit en ny order inom spelbranschen. Med denna kund har vi nu fått bevis på att vi ligger i framkant med vår medieplattform där vi nu gör en första större utrullning med vår senaste SoC-teknologi. Vi har under åren byggt upp en stark position med vårt koncept för Digital Signage och Last Meter Marketing och vi kommer att fortsätta vår satsning mot spelbranschen, säger Leif Liljebrunn CEO ZetaDisplay AB (publ). ZetaDisplay är tydligt positionerade på marknaden genom att påvisa mätbart förbättrad kundkommunikation och ökad försäljning för sina kunder med hjälp av bolagets medieplattform för Last Meter Marketing och Digital Signage. ZetaDisplay är en ledande leverantör till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen. Bolaget har fler än 50 anställda och har försäljningskontor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Vid frågor kontakta: ZetaDisplay AB (publ) CEO Leif Liljebrunn Telefon: +46 70 845 80 52 E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com Om ZetaDisplay ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com Om Digital Signage och multikanalkommunikation ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -

Valutor

Valuta +/- % Senast
USD/SEK - -
EUR/SEK - -
GBP/SEK - -
EUR/USD - -

Räntor

Ränta +/- % Senast
5-års ränta - -
10-års ränta - -

Råvaror

Råvara +/- % Senast
Guld - -
Silver - -
Koppar - -