Traveas
Traveas lämnar tidningen Svensk Golf (Cision)

2015-09-17 08:49
Traveas har sedan 2012 haft ett säljuppdrag hos Svenska Golfförbundet att hantera all annonsförsäljning och annonshantering av tidningen Svensk Golf, golf.se och Golfguiden. I våras förvärvade tidningshuset Egmont dessa medier från SGF. Traveas och Egmont har nu ömsesidigt kommit överens om att avsluta sitt samarbete av strategiska skäl. Traveas har kvar uppdraget fram till årsskiftet.
Traveas strategi är att ta positionen som det ledande digitala sportmedia bolaget i Sverige. Idag äger och/eller driver Traveas nyhetsdrivna sportsajter så som Svenskafans.com, FanTV. SvenskaRaceFans.com, Tennis.se och den egna golfsatsningen Golfing.se. Golfing.se var bland annat tidigare i år officiell mediapartner till golftävlingen Nordea Masters. Inom ramen för Traveas golfvertikal så har bolaget även ett säljuppdrag för tidningen Norsk Golf och sajten norskgolf.no samt SGFs bekräftelsemail. Totalt når Traveas golfvertikal över 700 000 golfare i Norden. Traveas har arbetat mot golfbranschen under många år och ser en stor potential i att utveckla Golfing.se som en egen del i Traveas golfvertikal. Mer om våra satsningar inom golf kommer presenteras efter årsskiftet. ”Traveas bedömning är att den egna golfvertikalen kommer att ha ungefär samma nettoomsättning 2016, även utan uppdraget för Svensk Golf. Lönsamheten i vertikalen kommer däremot vara betydligt bättre då den egna satsningen inte kommer kräva lika stor organisation som krävdes i befintligt uppdrag med Egmont. Därtill bygger vi substansvärde i bolaget över tid, genom att fortsätta strategin mot att inte bara sälja på uppdrag, utan att i så stor utsträckning som möjligt äga och driva egna sajter inom de områden som bolaget agerar i”, säger Gustaf Karling, VD Traveas. För ytterligare information, vänligen kontakta: Gustaf Karling VD E-post: gustaf@traveas.com Tel: +46 707 66 26 80 Webb: www.traveas.com

Everysport - I dag