Sensys Gatso Group AB
Order från Frankrike värd 6,8 mkr (Cision)

2015-09-11 15:00
Sensys Gatso Group, en globalt ledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar, har erhållit ytterligare en order från Frankrike, värd EUR 728,000, motsvarande 6,8 MSEK.
Ordern som avser fordonsbaserade system för hastighetsövervakning planeras att levereras under innevarande år. Sensys Gatso Group började att leverera fordonsbaserade hastighetsövervakningssystem till Frankrike 2013. Dessa system har visat sig vara en effektiv metod att minska antalet trafikolycksfall med dödlig utgång.  “Jag är väldigt glad över den här ordern som följer på vår kunds stora framgång med fordonsbaserad hastighetsövervakning i Frankrike. Denna del av portföljen har en strategisk potential framöver då den tar oss från vägen in i fordonen” säger Göran Löfqvist, Executive Vice President på Sensys Gatso Group AB. Sensys Gatso Group AB är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 15:00 den 11 september 2015.

Sök på Placera

Sensys Gatso Group - I dag