Axonkids
Avtal med den största kedjekonstellationen i Tyskland (Cision)

2015-09-08 15:13
Axonkids ABs har i dagarna skrivit avtal med EKgroup i Tyskland och når med detta ca 300 butiker som tidigare inte kunnat sälja Axonkids produkter. Med detta kommer också Axonkids förutom att ha en egen monter på kommande mässa i Köln också ha representation i EKgroups monter.
EKgroup har kedjorna Happybaby samt Probaby samt ytterligare ca 100 fristående butiker i Tyskland samt dessutom kedjan Baby Rose i Schweiz och Österrike. Axonkids kommer nu att nå alla dessa butiker med sin produktfamilj. Ekgroup har en omsättning på ca 2 miljarder SEK och har under de senaste åren expanderat kraftigt. Starten på införsäljningen är satt till Kölnmässan som går av stapeln 10-13 september 2015 där inbjudan gått ut till samtliga butiker kopplade till EKgroup. Avtalet med EKgroup är skrivet direkt med Axonkids och kommer inte att gå igenom den distributör som Axonkids har på plats. Detta ger Axonkids en förbättrad marginal på försäljningen samt en bättre direktkontakt med den tyska marknaden. Den befintliga distributören arbetar vidare med de kontakter som idag säljer Axonkids samt nya kunder inom området. ”För oss är detta ett mycket viktigt avtal då EKgroup är en av de ledande grupperingarna för barnprodukter i Europa. Att vi kunnat skriva avtal direkt med dom visar att vi nu är erkända i Europa och att det bakåtvända åkandet nu når ut till en allt större kundgrupp. Vi har ju under året också brottats med problematiken kring den ökande dollarn och med det minskad marginal. Genom att vi nu säljer direkt utan mellanhand ger det oss en möjlighet att förbättra detta” säger Daniel Johansson marknadsansvarig Axonkids. För ytterligare information kontakta VD Tony Qvist, tel. 0706-91 93 86 eller Marknadsansvarig Daniel Johansson, tel. 0704-566733. För mer information kring EKgroup se www.ekgroup.de Kort om Axonkids AB Axonkids utvecklar, tillverkar och säljer bilbarnstolar med inriktning mot den europeiska marknaden, men har även en viss försäljning i bland annat Kina. Axonkids bilbarnstolar är framtagna i linje med den skandinaviska filosofin att bakåtvänt är säkrast, vilket är en insikt som sprider sig i världen. Alla bilbarnstolar från Axonkids är godkända enligt den europeiska säkerhetsstandarden ECE r44/04 samt det kinesiska godkännandet CCC.