Kopy Goldfields
Kopy Goldfields inbjuder till att besöka Krasny-projektet i Bodaibo, Ryssland (beQuoted)

2015-07-16 08:15
Kopy Goldfields är glada att kunna bjuda in aktieägare och investerare till att delta i en resa till Bolagets Krasny-projekt i Irkutsk-regionen i Ryssland. Så snart det pågående borrprogrammet har avslutats kommer Krasny-projektet att gå mot produktionsfasen och bakgrunden till resan är att erbjuda en möjlighet att besöka Krasny-projektet och ta del av dess framtida utvecklingsscenario. Resan kommer också att inkludera ett besök vid GV Golds aktiva gruvanläggning. Resan kommer att äga rum söndagen den 20 september till fredagen den 25 september 2015. Det preliminära schemat för resan ser ut enligt följande: Söndag 20/9 kl 11.50 Flyg: avresa Stockholm, ankomst Moskva kl 14.50. kl 17.25 Flyg: avresa Moskva mot Irkutsk. Måndag 21/9 kl 4 Ankomst Irkutsk. kl 10 Flyg: avresa Irkutsk mot Bodaibo. kl 12 - framåt Incheckning på hotell i Bodaibo, lunch, besök på Kopy Goldfields kontor inklusive genomgång av projektet, Bodaibo sightseeing, tidig middag. Tisdag 22/9 kl 7 - framåt Frukost och resa (ca 35 mil ToR med bil) till Krasny-projektet och GV Golds gruva. Sen återkomst till Bodaibo. Onsdag 23/9 kl 9 Besök på Kopy Goldfields kontor, Bodaibo historiska museum. kl 13 Flyg: Avresa Bodaibo till Irkutsk kl 16 - framåt Ankomst Irkutsk och vidare resa till Bajkalsjön (6 mil med bil), incheckning på hotell vid Bajkalsjön. Torsdag 24/9 kl 9 Återresa mot Irkutsk från Bajkalsjön. kl 12 Flyg: avresa Irkutsk, ankomst Moskva kl 13.30. Efter ankomsten till Moskva är resan officiellt slut. Deltagare kan välja att resa tillbaka till Stockholm samma dag (torsdag) eller att stanna i Moskva för sightseeing. Vi rekommenderar att stanna i Moskva och ha åtminstone torsdagen som reserv för oförutsedda händelser såsom flygförseningar. Alternativa flighter: Torsdag 24/9 kl 18.30 Flyg: avresa Moskva, ankomst Stockholm kl 19.40. Fredag 25/9 kl 9.50 Flyg: avresa Moskva, ankomst Stockholm kl 11.00. kl 17.50 Flyg: avresa Moskva, ankomst Stockholm kl 19.00. Kopy Goldfields kommer att arrangera samtliga resaktiviteter inklusive visuminbjudan. Deltagarna förväntas bära samtliga kostnader själva och den totala kostnaden för resan beräknas till 21 000 SEK per person (inklusive en natt i Moskva), men kostnaden kan komma att variera beroende på flybiljetternas pris, växelkursen för RUB/SEK, samt oförutsedda händelser. Deltagarna är själva ansvariga för att säkerställa att de har fullgoda försäkringar. Samtliga flighter kommer att ske i ekonomiklass. Omständigheterna på Bodaibos flygplats kan resultera I väderrelaterade förseningar i sista minuten, vilket kan väsentligt påverka reseschemat och leda till förseningar och extra kostnader. Antalet platser för resan är begränsat. För att boka plats på resan, vänligen kontakta Mikhail Damrin eller Tim Carlsson senast den 10 augusti 2015. Stockholm, 16 juli 2015 För mer information, vänligen kontakta: Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com mailto:mikhail.damrin@kopygoldfields.com Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com mailto:tim.carlsson@kopygoldfields.com Följande dokument kan hämtas från beQuoted Kopy Goldfields Pressrelease 2015-07-16 Svenska.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=16684 Kopy Goldfields Pressrelease 2015-07-16 English.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=16685 Om Kopy Goldfields AB Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer, av vilka Krasny-licensen ägs till 49% och beräknas vara i produktion år 2017. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att inom närtid starta guldproduktion i samarbete med en produktionspartner under ett joint venture. Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800. Aktien Ticker: KOPY http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457 http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457 Utestående aktier: 54 444 996

Kopy Goldfields - I dag