QBNK Holding AB (publ)
QBNK i stor affär med Coop Sverige AB (Cision)

2015-06-17 15:10
QBNK har tecknat avtal med Coop Sverige AB (Coop) om att leverera QBank åt Coop-koncernen. QBank kommer att ersätta flera befintliga bild- och filmlösningar och bli ett centralt nav som integreras med Coop’s kommunikation i butiker, e-handel, grafiska produktion och andra system.
QBNK skriver ett strategiskt viktigt avtal med Coop Sverige AB om att hantera matvarujättens bilder och filmer i en central DAM-lösning. QBank kommer att bli ett verktyg för Coop’s marknadsavdelning men även för de enskilda butikerna. QBank kommer även att integreras med Coop’s e-handel och PIM-systemet inRiver. ”QBank blir en strategiskt viktig pusselbit i vårt digitaliseringsarbete på Coop. Vi kommer nu att kunna koppla ihop våra försäljningspunkter på ett tilltalande sätt.”, säger Jonas Taube, Advertising & Campaign Strategy Manager på Coop Sverige. ”Vi bekräftar gång på gång att QBank är en uppskattad DAM-plattform för både kunder och partners.” säger Carl Petruson, VD QBNK. Lösningen åt Coop har tagits fram tillsammans med vår partner iStone. Om Coop Sverige Coop Sverige AB är ett bolag som leder, utvecklar och samordnar Coops verksamhet. Coop Sverige ansvarar bland annat för inköp och sortimentsutveckling, logistik, marknadsföring och affärsstöd. Coop ägs av 3,4 miljoner medlemmar och har 665 butiker runt om i landet. Mer information om Coop finns på www.coop.se Kort om QBNK QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har haft en lönsam tillväxt på 30-40% per år de senaste fyra åren. Kortnamnet för aktien är: QBNK ISIN-kod för bolagets aktie är: SE0005934023 Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se För mer information kontakta: Carl Petruson, VD QBNK Holding AB (publ) Tel: 08-459 99 90 e-post: carl.petruson@qbank.se

QBank - I dag