Advenica
Advenica får cybersäkerhetsorder värd 56,5 MSEK från svensk myndighet (Cision)

2015-05-26 08:45
Cybersäkerhetsföretaget Advenica har fått en betydande beställning på VPN-utrustning för IP-nätverk från en svensk myndighet. Ordervärdet är 56,5 MSEK och leverans sker under ett års tid.
Advenica har under flera år levererat liknande utrustning och beställningen avser komplettering till befintliga installationer. Utrustningen är godkänd enligt högsta säkerhetsklassificering i både Sverige (Top Secret level) och EU (SECRET UE/EU level). ”Vi har sedan länge ett väletablerat, strategiskt samarbete avseende utveckling av högteknologiska cybersäkerhetslösningar för att skydda svensk hemlig information. Vi är glada att få fortsatt förtroende som leverantör och därmed fortsatt kunna bidra till skydd av rikets säkerhet.”, menar Andreas Linde, VD, Advenica AB. Informationen i detta pressmeddelande offentliggörs av Advenica i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 maj 2015 kl. 08.45.

Advenica AB - I dag